Csináld Magad | Karácsonyfadísz tipliből

Avagy hogyan használjunk nem a rendeltetésének megfelelően valamit vol. 37.

Újabban imádom a fát, mint alapanyagot. Ezek a tiplik pedig ott hánykódtak az asztalon, épp használaton kívül. Aztán jött a kattanás: legyen belőle karácsonyfadísz. Adta magát a piramisforma, ahogy sorba rendeztem nagyság szerint. Elvégre karácsonyfadísz-szezon érkezik. Mi más lehetne belőle. 
Nem tudom, csak én vagyok ilyen, hogy legtöbb dologról más felhasználási mód jut eszembe, mint amire eredetileg való? :D

Tízperces filléres csináld magad ötlet, tömeggyártható, akár karácsonyi ajándék is lehet, ha szettben készíted.


Hozzávalók:

  • 8-as (8 mm átmérőjű) fatiplik vagy tipli rúd 
  • barkácsfúró (multifunkciós kompakt kisgéppel szoktam dolgozni) 2 mm-es fúrószárral 
  • akrillakk
  • 2 mm vastag drót
  • kúpos fogó
  • csípőfogó
  • faragasztó
  • opcionális: akrilfesték vagy fapác

Elkészítés:


A tipliket rendezd el nagyság szerint, vagy vágd méretre egy fűrész segítségével, a vágási felületeket csiszold le.  Én leszabtam fűrésszel a következő méretekre: (kb) 5,5 cm, 4,5 cm, 4 cm, 3,5 cm, 3 cm, 2 cm, és 1 cm. A fa törzse kicsit több, mint 1 cm. Nem kell milliméterre pontosnak lenned :) Vágás után a vágásfelületeket átcsiszoltam csiszolópapírral, és kissé lekerekítettem a széleket.


Mérd ki a tiplik közepét, és fúrd át keresztben. A fa "törzsét" hosszában fúrd ki.


Ha fested vagy pácolod, akkor összeillesztés előtt tedd meg. 

Rendezd el nagyság szerint, és a drót segítségével fűzd fel, az illesztések közé tegyél egy pici faragasztót, így nem fog elfordulni a drót körül a díszed. A drótból felül alakíts ki egy kis karikát, hogy később fel tudd függeszteni. Hagyd megszáradni.


Hagyhatod natúr színében is, vagy le is festheted.

Köss rá egy szalagot, és már készen is vagy.


Tipp: Ha erősebb drótra fűzöd, és kulcstartókarikára erősíted, karácsonyfadísz helyett kulcstartóként egyedi ajándék lehet.


Megjegyzések