Ceruzatartó farönkből saját kezűleg

Azért kerül fel karácsony után ez a poszt, mert ha megosztottam volna, nem lett volna meglepetés az ajándék :)

De máris mutatom az egyik idei fából készült karácsonyi ajándékot, ami nem más, mint egy ceruza, vagy bármilyen írószertartó farönkből.



Hozzávalók:


  • farönk
  • fúró 10 mm-es fafúrószárral
  • csiszolóvászon
  • szalagcsiszoló
  • szögek
  • lézervágott virágok
  • vonalzó, ceruza
  • vastaglazúr, ecsetek


Elkészítés:


A farönk esetemben adott volt, már régen kinéztem erre a célra, de csak most jutottam el az elkészítésig. Ez az egyik végén ferde vágású farönk volt a kiszemelt, de igazából egyenesből is el lehet készíteni.
Kijelöltem ceruzával a kifúrandó lyukakat, majd 10 mm-es fafúrószárral kifúrtam kb 5 cm mélyen. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod kivitelezni, ha a fúrószárra a végétől 5 cm-re elhelyezel egy szigetelőszalag csíkot körben, így látni fogod, hogy meddig kell mélyíteni a furatot. Persze ha van mélységbeállítód a fúrószárhoz, az még jobb.




Csak szemre helyeztem el a lyukakat, de ki is mérheted egy ceruza és vonalzó segítségével szimmetrikusra. Kifúrtam a lyukakat, merőlegesen az asztallal érintkező felületre. Ezután szalagcsiszolóval lecsiszoltam az összes felületet, és a lyukak szélét is lekerekítettem faráspollyal és csiszolóvászonnal.

Felszögeltem a virágokat a helyükre.

Végül nem volt más hátra, mint vastaglazúrral lekezelni a felületet. A ceruzatartó lyukakat kis ecsettel kentem be belülről. Teljes száradás után használatba is veheted. 

Én csomagoltam, hiszen ajándékba készült, és nagy sikert aratott :)




Megjegyzések