Csináld magad: Levélmintás díszpárna saját kezűleg


Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek a jelenlegi szezonban bármit el lehet adni, amin levélminta van. Bögrét, bikinit, lakberendezési tárgyat, ruházati cikket, tapétát, textilt, táskát. Gyakorlatilag bármit. És a legnagyobb gond ezzel az, hogy a jelenlegi szezonban irtózatosan sok bármin van levélminta, mert ez az egyik legnagyobb trend most a flamingók, zebrák, kolibrik, ananászok mellett. A bagoly úgy tűnik a múlté, bár elképzelhető, hogy ősszel ismét visszatér. De addig is, marad a dzsungel és a levélminta. Ezen belül különösképpen kedvelem a filodendron leveleket. Valahogy mindig is szerettem ezt a növényt, hatalmas, szeldelt, lyukacsos leveleivel, számomra nagyon nagy kedvenc.

Így született ez a díszpárnahuzat is, filodendronlevél-mintával, és a szezon másik kedvencével, pomponokkal.


Nem igazán indult egyszerűen, ugyanis további érdekessége a sztorinak, hogy kipróbáltam a textilfilcet. Lehetne a bejegyzés címe az "elrettentő sztorim a textilfilccel" is, viszont az  tárgy tekintetében nem lenne annyira célravezető. Történt az, hogy meg akartam próbálni stencilezve festeni, ami annyit jelent, hogy a fa dekorszíves posztnál leírtaknak megfelelően elkészítettem a stencilt , gondolván, hogy majd úgy egyszerűbb lesz. A közepét kivágtam, tök jó lett, viszont a külső részére lett volna szükségem, ami az apró részleteknél (levélbe benyúló negatív részek) totálisan összeragadt, és enyhe "idegroham" után kidobtam a kukába a stencilt. Azután, mivel maradt a minta pozitív része, gondoltam előkapom a textilfilcet, kontúrozok, és majd a minta festésénél is azzal dolgozok, klassz színek, stb. Már a kontúrozásnál elindult tetszőleges útjára a festék, pedig nem nyomtam rá, mégis terült a szövetszálak között, a hajam szálai pedig egyesével kezdtek égnek meredni. Nekem sajnos mániám az éles mintaszél ilyen festéseknél, de gondoltam, menjünk az áramlattal, lesz, ami lesz. Mindennek tetejébe, amikor elkezdtem készíteni a színezést, a zöld és kék szín totálisan megindult, átfolyva a szürke kontúron. Na itt már végképp azt mondtam, hogy oké, talán másra jó lesz a textilfilc, de hogy erre nem fogom használni, az biztos :D (ötletem már van, természetesen) Szóval ezt inkább ne próbáljátok ki ilyen megoldással. Úgyhogy előkaptam a jól bevált akrilfestéket, és végre siker! :) A kivitelezés legegyszerűbb módja az, ha a textil alá teszed a kinyomtatott mintát, és ceruzával átrajzolod. Vagy egy indigóval felülről átrajzolod. Aztán indulhat a festés :) Íme az elrettentő "hogyan ne csináld képek", kattintásra nőnek.

Ezt az apróbetűs kis kitérőt most inkább felejtsük el, és nézzük, hogyan készül optimális menet szerint a fenti párna.

Hozzávalók:


  • párnahuzat
  • sablon
  • jó minőségű akrilfesték (kéket, zöldet, sárgát, olivát használtam, plusz egy kevés floating mediumot)
  • lapos, szintetikus ecset, vékonyabb, és vastagabb, amivel neked könnyebb dolgozni. textilhez a közepesen erős sörtéjűt ajánlom, ezzel könnyebb a festéket mozgatni, és felvinni is.
  • fonal, olló, cérna, tű (vagy készen kapható pompon, és cérna, tű)

Elkészítés:

A sablont másold át a párnahuzatra, vagy úgy, hogy indigót teszel a huzatra, arra a mintát, és körberajzolod, vagy ha világos, valamennyire áttetsző anyagon dolgozol, akkor tedd a mintát a párnahuzat belsejébe, és egy grafitceruzával egyszerűen át fogod tudni rajzolni a mintát.



Festés előtt tégy egy vastagabb kartont a huzat belsejébe a festendő rész alá, hogy ne üssön át a minta a párna hátuljára.
Ezután fesd rá a levelet a tetszőlegesen kiválasztott akrilfestékekkel. A háromdimenziós hatás eléréséhez én alapként zöldet használtam, az erezetet és a kontúrokat olívazölddel, a fényesebb részeket sárgával, a sötétebbeket kék-zöld keverékével festettem.



Hagyd 24 órán át száradni, és fixáld vasalással a festést. (A huzatban helyezz el egy kartont, tégy a mintára egy sütőpapírt, és közepes hőfokon kb 3 percig, a vasalót folyamatosan mozgatva vasald át. Így a minta fixálódik, a huzat pedig kézmeleg vízben, kézzel mosható lesz.)

Készítsd el a pomponokat, és varrd fel a huzat négy sarkára.




Ezzel el is készültél, nincs más hátra, mint a kiszemelt helyre tenni a díszpárnát, ami tutira feldobja a környezetét.


Ugyanilyen módszerrel festhetsz pólót, asztalterítőt is.
A hangsúly a jó minőségű akrilfestéken van.
Kísérletezz bátran! :)






Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is még több kreatív ötletért!

Ha elkészítetted, oszd meg a képet a blog Facebook oldalán!





Megjegyzések