Bögrés csokis mikrós süti hipergyorsan

Hogy mi köze a csokis mogyorókrémes sütihez a Faraday-kalitkának?
Lássuk :)




A tél végén annyira éhes voltam valami brutálisan csokis és édes sütire, viszont nem volt kedvem/időm/energiám/etc vacakolni a muffinsütéssel, és semmi más sütéssel, hogy végül a mikróban elkészíthető süti mellett tettem le a voksom. A boltokban már mindenféle zacskós változatban kapható. De valljuk be, nem nagy ördöngösség összekeverni hat alapanyagot, bedobni a mikróba és elindítani.

Jó néhány receptet átgörgetve született ez a verzió, tojás nélkül.



Hozzávalók:
  • negyed csésze liszt 
  • negyed teáskanál sütőpor (én kicsit kevesebbet tettem) 
  • kb negyed csésze kristálycukor (én kicsit kevesebbet tettem) 
  • egy evőkanál kakaópor 
  • két evőkanál étolaj 
  • negyed csésze tej 
  • egy evőkanál csokis mogyorókrém (tök mindegy, milyen márka, amit szeretsz), vagy ha nincs otthon, netán allergiás vagy a mogyoróra, akkor egy kanál lekvár 
  • kifelé bővülő szájú, mikrohullámú sütőben használható bögre 
  • kanál 
  • tálka 
  • mikrohullámú sütő 

A negyed csésze egy 60 ml-es mérőedény űrtartalmának felel meg.

A lisztet, sütőport kicsit összekeverjük, majd mehet bele a cukor, a kakaópor, étolaj és a tej. Jól összekeverjük, és a bögrébe töltjük.

750 Watton 1 perc 25 másodperc a mikróban, aztán állni hagyjuk néhány percig. Mondjuk öt-tíz percig, a lényeg az, hogy már ne legyen forró. (Mivel a mikrók mind másképp működnek, lehet, hogy kísérletezni kell egy kicsit a tökéletes állag eléréséhez, de a tűpróba itt is jól jön. Ha a hústűt beleszúrva nem marad rajta nyers tészta, akkor készen van.)

Amikor kész, tálalás előtt a közepébe lyukat nyomunk egy kanállal és beleeresztünk egy jókora evőkanálnyi mogyorókrémet (vagy lekvárt), és a tetejére szórócukrot szórunk.

Majd elfogyasztjuk.

Aztán elégedetten konstatáljuk, hogy ez bizony finom :)

Megjegyzések